Mijn beroep roept bij mensen altijd associaties op. De meeste mensen (oké toegegeven, vaak zijn dit vrouwen 😉 ) raken in een vorm van extase als ik vertel wat ik voor werk doe. Vooral bij het woord weddingplanner. Ik denk dat er dan hele droomwerelden tot leven komen. Het lijkt de meesten hét einde om mijn werk te doen. Een droom bijna. Tja, ze hebben natuurlijk wel ergens gelijk. Al die klanten die hun verhaal met mij delen, mij toevertrouwen dat ik hun verhaal, hun wensen en ideeën koester en tastbaar maak. Zowel in mijn werk als weddingplanner als eventplanner ben ik dankbaar dat mensen mij de vrije hand geven, mij vertrouwen. En op mijn beurt zorg ik ervoor dat ik hún plaatje tot leven breng.
Zovéel?!
Vaak zijn mensen nieuwsgierig naar de mooiste verhalen, wat is nu het mooiste/gaafste/tofste/gekste/meest bijzondere event wat ik heb mogen (helpen) organiseren en vormgeven? Maar eerlijk, eigenlijk heeft elk event zijn eigen bijzonderheden en momenten die ik koester. Ze zijn allemaal even bijzonder. Wanneer we dieper in gesprek raken en mij gevraagd wordt hoe lang ik met de planning van een gemiddelde bruiloft of event bezig ben, zie je het ongeloof in hun ogen. "Zovéel?!". Ja echt. Een gemiddelde bruiloft ben je zomaar tussen de 50-80 uur bezig, een event ligt meestal tussen de 30-60 uur. Uiteraard afhankelijk van mijn instapmoment. En uiteraard met de nodige uitschieters naar boven. Als ik ze dan vraag terug te denken aan hun eigen bruiloft of een groots event wat ze weleens hebben mogen organiseren, komen ze tot de conclusie dat dat voor hun ook gold. Of dat ze zelfs meer tijd kwijt waren. Tijd die ze niet aan iets anders konden besteden.
Plannen van het event in werkuren
Want dat is wat er gebeurd wanneer je een werknemer aanwijst die verantwoordelijk is voor de planning van jouw te organiseren event. Of misschien zijn het wel meerdere werknemers als je een groter event wilt gaan geven. Kun jij jouw werknemer(s) minimaal één werkweek missen? Tijd die ze niet kunnen inzetten om voor jouw bedrijf werk te verzetten oftewel geld kunnen verdienen. Tegenwoordig zijn werknemers schaars, dus wellicht voel je het dit keer wel extra als je ze een werkweek moet missen.
Voordelen van het inhuren van een eventplanner
Gelukkig is het ook niet nodig om jouw werknemer zo lang te moeten missen. Tegenwoordig kun je een eventplanner ook op zzp-basis inhuren. Zo hoef je je vaste werknemers niet in te zetten en kunnen zij zich bezig houden met hun normale werkzaamheden. Een eventplanner op zzp-basis scheelt je ook een hoop kosten, want je doet de uitgave voor het inhuren maar één keer. Daarnaast is het plannen van event niet jouw corebusiness, dus dat kost je onnodig veel tijd. Een groot netwerk met professionals die bij jou, jouw bedrijf en jouw event passen horen er ook bij als je kiest voor het inzetten van een eventplanner. En met het inhuren van een professioneel eventplanner kun je ervan uitgaan dat je veel creatieve ideeën krijt in plaats van dat je blijft hangen in steeds dezelfde events.
Een eventplanner zal ook altijd kijken naar jouw ideeën, wensen én hoe jouw bedrijf in elkaar steekt. Daar zullen de juiste leveranciers bij gezocht worden en voorgesteld. Alle leveranciers en hun expertise worden door een eventplanner bij elkaar gebracht. Hierdoor kan er een event gecreëerd worden dat de verwachtingen van jouw gasten zal overtreffen. Want dat is uiteindelijk wat je graag wilt: dat men nog lang jouw event zal onthouden. Waar ook altijd veel tijd in gaat zitten is het contact onderhouden met alle leveranciers. Een eventplanner neemt dit uit handen. De enige waar jij dus contact met zult hebben is met de eventplanner. Al het contact verloopt via de planner. Dat scheelt jouw weer een hoop tijd en werk. En dan hebben we het event zelf nog. De op- en afbouw ervan. Ook dit zal verzorgd worden door de eventplanner. Handig toch?
Dit doe ik graag voor je!
Event Concepts of Virtual Eventplanner?
Ik heb jou graag met de organisatie van jouw event. Bij mij kun je terecht voor een totaalbeleving met de Event Concepts of je kunt me inzetten als Virtual Eventplanner. Wat is het verschil?
Event Concepts bieden een totaalbeleving. Wanneer je een event organiseert, of het nu klein is of heel groots, datgene wat je wil is dat men jouw event onthoudt. En dat kan alleen wanneer je verwachtingen overtreft. Als eventplanner organiseer en coördineer ik vanaf ons instapmoment tot aan het event zelf. Samen kijken we hoe ik jou kan helpen bij het vormgeven van het event. We stellen een draaiboek op, zijn de contactpersoon voor alle gekozen leveranciers en op de dag zelf treden wij op als gastvrouw/-heer. En uiteraard bewaken wij tijdens de op- en afbouw van het event dat alles volgens plan verloopt. Zo kunnen we een totaal beleving neerzetten. Lees hier er meer over.
Maar we bieden ook een handige virtuele ondersteuning met onze Virtual Eventplanner! De Virtual Eventplanner kun je inzetten waarvoor jij dat wil. Samen kijken we hoe ik jou kan helpen bij het vormgeven van het event. Dat kan het in elkaar zetten van een draaiboek zijn, maar ook bijvoorbeeld het bij elkaar zoeken van de juiste leveranciers. Of denk aan het ontwerp voor een event. Alles is mogelijk! En dat allemaal online. En het mooiste? Ik plan jouw event vanuit mijn eigen kantoor, dus je bent geen kostbare werkplek kwijt. Meer erover lezen? Dat doe je hier.